Enter your search terms:
 

שימור לקוחות עסקיים

שימור לקוחות קיימים הוא אתגר איתו מתמודד כל בעל עסק, ולעיתים מדובר באתגר אפילו גדול יותר מזה שבהבאת לקוחות חדשים. לכאורה, אם הלקוח הגיע אליכם לעסק, ולאחר הרכישה היה מרוצה מהמוצר או מהשירות שקיבל, ניתן לחשוב כי הוא יבחר לחזור. אך שמירת לקוחות עסקיים הוא אמנות בפני עצמה, ועל אף שישנן דרכים רבות ומגוונות לעזור ללקוח לבחור שוב בעסק שלך, הרבה בעלי עסקים לא יודעים כיצד להוציא את השימור לפועל. המאמר הבא יעסוק באחת הדרכים המשמעותיות והפשוטות לשימור לקוחות קיימים, שאינה דורשת השקעה כספית, או שינויים דרמטים, אלא רק מודעות, והדרכת עובדי העסק- הקשר האישי עם הלקוח.

נאמנות הינה התניה רגשית. כאשר לקוח רכש מוצר מוצלח בשווי כדאי, עליך לנצל את העיתוי בו הוא "מרוצה שכלתנית" לטובת קשירת קשר רגשי שיגרום לו להתחבר דווקא לעסק שלך, ולרצות לחזור. זה נכון לבית קפה שכונתי, לתחנת דלק קבועה, ואפילו לפקידה בבנק. כולנו אוהבים שמזהים אותנו, מוחמאים שמעירים לנו על שינוי חיובי שעברנו, כולנו מרגישים רצויים כשאנחנו נכנסים למקום ומישהו מחייך אלינו כי הוא שמח שחזרנו, וכולנו מרגישים בבית כשיודעים בדיוק איך להכין עבורנו את הקפה שלנו. כאשר איש השירות שלפנינו מתעניין מה עם המשפחה שלנו, איך הולך בעבודה ואיך מסתדרים הדברים בבית, זה גורם לנו להרגיש יותר מלקוחות, ולהתחבר רגשית אליו ולעסק אותו הוא מייצג. גם באירוע חד פעמי כמו רכישת מכונית או דירה, תמיד נזכור שירות יוצא דופן שניתן לנו, נמליץ לקרובים אלינו על איש שירות שהתחברנו אליו במיוחד, וכשיזדמן, נבחר תמיד לחזור למקום בו קיבלנו שירות כזה.

אם אתם מעסיקים עובדים בעסק, חשוב לבחור אנשים נעימים שמסוגלים לייצר חיבור אישי עם לקוחות. כבעלי העסק, חשוב גם להדריך אותם כיצד לגרום לחיבור, ואיזו משמעות יש לשמירת לקוחות עסקיים עבורם ועבור העסק. בהצלחה!