Enter your search terms:

מאפיינים אלה הם פסיכולוגיים ולא טכניים. ההבדלה הזו חשובה כיוון שקל יותר ללמד יכולות טכניות מאשר יכולות פסיכולוגיות, ולכן נכון יותר לחפש מראש מאפיינים אלה (פסיכולוגיים) אצל מועמדים, מאשר לגלות שהם לא קיימים לאחר ההחלטה להעסיק אותם.

1. חמימות אופטימית – אדיבות אמתית וכנה, התחשבות ונטייה להסתכל על חצי הכוס המלאה.

2. אינטליגנציה – לא רק חוכמה, אלא גם סקרנות ללא שובע. רצון ללמוד לשם הלמידה והעשרת הידע.

3. מוסר עבודה – נטייה טבעית לעשות כל דבר הכי טוב שאפשר.

4. אמפתיה – מודעות וחיבור לאופן בו אחרים מרגישים (אינטליגנציה רגשית) בתגובה לפעולות שנעשות.

5. מודעות עצמית וסביבתית – הכרה כנה של התגובות האישיות האנושיות – מה מעצבן? מה משמח? מה מרגש? מה יגרום לאדם להרגיש מיוחד וחשוב?

6. יושרה (Integrity) – נטייה טבעית לקחת אחריות על מעשים ולעשות את הדבר הנכון, עם יושר וכושר שיפוט טוב.

שילוב מנצח – שילוב 6 המאפיינים עם הכשרה יעילה ונכונה

לא ניתן באמת לשחרר את יכולת האירוח של העובד מבלי ללמד אותו את נהלי העבודה הטכניים – הכרה של כל המערכות המשמשות אותו בעבודתו, כיצד מבצעים כל פעולה, סדר הפעולות, יעדים וכו'.

במילים אחרות: המאפיינים המעולים שבגינם החלטת להעסיק את המועמד, לא יבואו לידי ביטוי ולא יתגלו באופן שימושי וטוב עבור הלקוחות והארגון, עד שתהליך ההכשרה יסתיים בהצלחה ויהפוך להיות טבעי כטבע שני לאותו אדם.

בדיוק כמו ללמוד לנהוג ברכב בעל תיבת הילוכים רגילה – בהתחלה הפעולות של שילוב ההילוכים אינן טבעיות ומאוד מלחיצות, ולא משנה כמה ביטחון יש בך ובאיזו מידה אתה נינוח באופן כללי, אתה מוצא את עצמך מרוכז מאוד בביצוע הפעולות הטכניות – שילוב ההילוכים, שמירה על מהירות וכו' – וכמעט ולא מדבר, צוחק, שם לב לנוף מסביב. אתה הופך להיות נינוח יותר (מקשיב למוזיקה, מספר בדיחות, שם לב לדרך) ברגע שאתה בקיא, מתורגל ומכיר את אופן התפעול הטכני של הגיר, והוא הופך להיות חלק מהפעולות הטבעיות במהלך הנהיגה.

מאת: מירי קליגרמן